Armada je druhý román Ernesta Clinea. Ten se poprvé objevil na scéně roku 2009 se svým nyní bestselllerovým debutem Ready Player One. Již první věta z knihy vás vtáhne doprostřed děje – do prolínající se směsi videoher a reality velmi podobné té naší.
Hlavním hrdinou je osmnáctiletý Zackary Lightman, který tráví celé dny hraním své nejoblíbenější hry jménem Armada a sní o fantastických událostech. Jednoho dne mu taková fantastická událost v podobě mimozemské invaze zaklepe na dveře a on zjistí, že Armada není pouhá videohra, že potrhlá konspirační teorie jeho dávno mrtvého otce byla celou dobu správná a že má na záchranu světa velmi málo času.
Děj mi ze začátku připadá poněkud zdlouhavý, ale pak nabere obrátky a plyne rychle. Objeví se pár nečekaných zvratů a kliček, které obrátí vaše teorie naruby a donutí vás začít přemýšlet o potencionálním konci znovu. Rozuzlení je vzhledem k situaci zajímavé, i když v některých směrech malinko předvídatelné. Na konci knihy jsem dostala odpověď na některé své otázky, zdaleka však ne na všechny. Armada je bezpochyby méně známá než Ready Player One, a skoro stejně tak poutavá.