“Jsme v temném lese. Mezi platany se prohání mírný vítr. Svítí měsíc a z dálky se ozývají zvířecí zvuky. Slyšíš zahoukání sovy. Teď mě vem do té krásné temnoty…”
David líčí počáteční náladu skladby. Angelo začíná hrát opakovaný hluboký mollový akord na fender rhode piano.
“Angelo, to je skvělý! Líbí se mi to! Ale zahraj to pomaleji.”
“Pomaleji? Dobře”
Angelo zpomalí v lehce hypnotický doprovod. Levou rukou hraje hluboké cé.
“To je ono! Chvilku to opakuj.”
Zatímco se David zaposlouchává do motivu, s přivřenýma očima popisuje výjev, který je stejně tak děsivý a stejně tak krásný jako bývají některé sny.
“Angelo, teď musíme udělat změnu, protože zpoza jednoho stromu, úplně vzadu v lese, vychází velmi osamělá dívka. Jmenuje se Laura Palmer. Působí to celé smutně, ale ten smutek jí vlastně moc sluší.”
Angelo změní doprovod. Z hlubokých basových tónů přechází do zastřených akordů, které postupně stoupají tónovým rejstříkem výš a výš, jako když se pára velice pomalu zvedá z nekonečných lesů.
“To je ono! Je to nádherné. Teď ji úplně vidím. A pomalu se blíží ke kameře! Přichází blíž a blíž… a odchází zpátky do temnoty.”
Nadšeně vykřikuje David, zatímco Angelo klimakticky přechází do vysoké dojemně zasněné melodie, která zní jako z tajemné hrací skříňky. David o ní prohlásí, že je to tak krásné, až mu to rve srdce. Melodie se zvolna propadá k prvotnímu hypnotickému motivu. Hluboký bas je zpátky. Symbol něčeho hrůzostrašného skrývající se v nádherném světě. .
David Lynch se zvedne ze židle a obejme svého hudebního skladatele Angela Badalamentiho.
“To je ono! Hlavně na tom neměň ani notu. Přesně tohle je Twin Peaks!”
–
Skladba Laura Palmer´s Theme se později stane jedním z nejznámějších hudebních motivů, které Angelo Badalamenti, americký hudební skladatel s italskými kořeny, složí pro seriál Městečko Twin Peaks. Ten si vybuduje svůj kultovní status i díky zvláštní atmosféře, ke které v nemalé míře přispívá právě Badalamentiho hudba.
To jak spontánně až osudově vznikla jedna z nejznámějších skladeb seriálu je o to zajímavější, prohlídneme-li si zápis midiklaviatury hrající Laura Palmer´s Theme, kde uvidíme něco, co když jeden fanoušek ukázal Lynchovi, vykolejilo to režiséra natolik, že začal nadšeně vykřikovat “Je to vesmirný! Je to vesmírný!”
Skladba, která se z hlubokých tónů dvakrát rozletí o několik oktáv vzhůru a zpátky totiž při zápisu midi klaviatury odhalí něco nápadně podobného dvoum vrcholkům, tedy v angličtině “twin peaks”. Náhoda? Osud? Každopádně má Lynch pravdu, že celý soundtrack k seriálu i jejich ostatním společným filmům je jaksi “vesmírný” a nadreálný.
První spolupráce Badalamentiho s Lynchem se datuje do poloviny osmdesátých let. Lynch už měl na kontě úspěšné snímky Mazací hlava nebo Sloní muž, když si vyhlédl pro film Modrý samet právě Badalementiho, který měl v té době za sebou pouze hudbu k filmu Zákon a pořádek (a to dokonce pod pseudonymem Andy Badale). Badalamenti v té době působil jako hlasový kouč zpěvačky Isabelly Rosselinni, která měla nazpívat k filmu píseň. Nakonec si ale Badalamenti s režisérem natolik rozuměli, že spolu napsali úvodní píseň a následně i celý soundtrack. Hudbu k Modrému sametu nahrávali mimojiné i v Praze, kde spolupracovali s Filmovým symfonickým orchestrem. Do České republiky se dokonce i několikrát vrátili při práci na svých dalších filmech Mullholand drive nebo The Lost Highway.
Zde je video z pražského nahrávacího studia, kde oba hledají ďůlek v podlaze, který si z minulého natáčení pamatují po jednom kontrabasistovi.
Angelo Badalamenti napsal za svůj život hudbu k více než 60 filmů, seriálům i hrám. Kromě Lynche spolupracoval také například s Danny Boylem nebo Joelem Schumacherem. Za hudbu k Městečku Twin Peaks získal v roce 1991 Grammy, v roce 2008 získal cenu za celoživotní přínos filmové hudbě. Za filmy Mullholand drive a Příběh Alvina Straighta byl nominovaný na Zlaté glóby.
Angelo Badalamenti zemřel v neděli 11. prosince 2022 ve věku 85 let.